2016. július 21., csütörtök

Régi emlék Sanghai harmadik rész

Nyilván nem csak munkából áll az élet. Mondom én aki jelenleg is egy nyolc hónapos szerződést csinál szabadnap nélkül... Szóval nem csak munkából áll az élet, néha elmentünk közösen szórakozni. Voltunk együtt étteremben, ahol pekingi kacsát kértünk. Nem volt. Másik, igazi hagyományőrző étteremben életem egyik legcsípősebb halát ettem. Egy bödön tört erőspaprikában benne a főtt hal. Az erőspaprika pedig száraz. Volt vele gondom, de megettem. Ugyanitt kígyót is tálaltak, ami hasonlatos volt a csirkehúsihoz. Innen tudom pl, hogy a fiatal sárga színű kutya húsa a legfinomabb. Hát azt egyétek ti. Kaja: mindent kipróbáltam. Az utcai árusoktól kezdve az éttermeken át mindent, amit lehetett. Mindenki óvott ettől, mert hogy majd összeszedek valamit. Találtam lángost. Illetve a tésztája olyan mint a lángosnak - a formája kevésbé. Tejcsivel, ahogy kell - zseniális. Apró csirkefalatkákat hurkapálcára tűzdelve, paprikával megszórva... Meg hát az igazi kínai kaja, nem olyan mint otthoni. Ez igazi. Egy szép éjszaka elvittek minket karaokézni. Amit én kimondottan gyűlölök, itt viszont nagy hagyománya van. A bár nevére-helyére nem emlékszem, de nem is fontos. Nem tudom, volt-e már valaki rajtam kívül igazi karaokee-bárban? Van a nagyterem, ahol közös nyerítés zajlik. Ezen felül van sok kis terem, ahol a család - barátok jönnek össze. Na, mi is egy ilyen kisterembe kerültünk. Azt mondanom sem kell, hogy a fű, s nem az, amit jövőre együtt legelünk a réten, megcsapta a fejem, ahogy kinyitották a klub ajtaját. Na, erre a szagra jött még az elfogyasztott alkohol. Aminek a következménye az volt, hogy mindenki felettébb jól érezte magát. Mindenki énekelt valamit - volt itt csiga-biga, meg ami belefér. Semmi sem tart örökké, s a bulinak is akkor van vége, amikor kiszáll az ember a taxiból. Amit sikerült úgy megtisztelnem mint Döncinek a Wartburgunkat. (Aki nem ismeri a sztorit kérdezze Döncit)  Erről nem készült kép szerencsére. Tetézzem az éjszakát: eltévedtem a lépcsőházban. mindössze egy emeletet, benne volt a lábamban. Nem is értettem, miért nem akarnak beengedni? Szerencsére Tomi jött s megmentett... 



Karaokei parti:















Karácsonyi parti:



 Meg kellett állapítanom, borzasztóan fiatalok voltunk... 

Ha már az ember Kínában van, akkor érdemes elmenni egy helyi piacra. Már csak az érzés miatt is. Az alkudozás itt kötelező. Itt mindenféle piac van külön. Hal, bútor, egyéb élelmiszer, meg mindenféle vegyes cikk. Mennyire kicsi a világ, összefutottam a piacon magyarokkal, akik épp telelni voltak.



Annyi minden történt velem sajnos, már a javára sem emlékszem. Ha majd eszembe jut valami, akkor még közzéteszem.

A kilátás a hotelből, ahol dolgoztam

A tévétorony